úterý 14. dubna 2020

1. čakra: Muladhara




První čakra – kořenová – Muladhara

umístění - nachází se těsně pod kostrčí
funkce – tvorba fyzického těla v naší fyzické realitě (v nejširším slova smyslu)
propojení s fyzickým tělem - jsou na ní napojeny ledviny, krev, kostra (nohy, ruce, kosti, klouby, kostní dřeň,etc.), pohlavní orgány, konečník, tlusté střevo, imunitní systém
hormony – adrenalin, noradrenalin
žlázy - nadledvinky
barva – červená
tón - C
mantra - LAM
element – země
esenciální olej – skořice, česnek, santalové dřevo
kameny – rubín, hematit, granát, achát, červený spinel
planety – Země, Mars
rostliny – šalvěj
koření – zázvor
kov – olovo
aspekty – vztah k materiálnímu světu, k zemi, k rodinně – rodu – národu, fyzická výdrž, stabilita, vůle žít, přežití, jistota, uzemnění
tělesné aktivity – každá forma pohybu, během které jsou nohy a chodidla aktivní, každá tělesná aktivita, která vyžaduje bdělost a přítomnost
duchovní aktivity – pozorování krásy a dokonalosti přírody ve všech jejích aspektech
pozitivní archetyp – matka, otec
negativní archetyp – oběť

Otevřená první čakra je také zárukou dlouhověkosti .)

Známé osobnosti se zcela otevřenou první čakrou

Emil Zátopek

Jaromír Jágr



Afirmace

Jsem spojen se svým životem ve vší jeho kráse.
Vím kdo jsem a činím veškerá svá rozhodnutí na základě toho, co je pro mne dobré.
Vím, že jsem součástí něčeho, co je mnohem větší než já.
Žiji v pravdě a lásce.
Ve všech svých životních rozhodnutích budu usilovat o dobro a o šíření světla lásky.
Mé tělo mi pomáhá žít šťastný a rozmanitý život.
Jsem vděčný za všechny příležitosti k růstu, které přijdou.
Jsem vděčný za všechny výzvy, které mne posunuli tam, kde nyní jsem.
Miluji život.
Ve svém těle se cítím dobře a v bezpečí.
Miluji matku Zemi a propojuji se s přírodou.
Ctím své předky a rodnou zem.



popisek, který se zobrazí při najetí kurzorem

Otázky pro zaměření pozornosti na aspekty první čakry a dosažení jejich harmonie

Vím jak můžu časem věci měnit ve svůj prospěch?
Vydržím čekat než se můj projekt uskuteční a zůstávám při tom stále soustředěný?
Toužím po rychlých řešeních a okamžitých výsledcích?
Jsem si vědom, že má netrpělivost oslabuje mé životní síly, které potřebuji pro své zdraví a tělesnou i duševní pohodu?
V jakém rozsahu dokáži kontrolovat svou netrpělivost aby mne neodpoutávala od přítomného okamžiku?
Je znakem mojí rodiny trpělivost nebo netrpělivost?
Odkud beru odvahu a výdrž?
Jaké aktivity chci rozvíjet abych byl se sebou i s druhými trpělivější?
Dělám si takový život, který podporuje mé svobodné bytí?
Naplňuje mne můj život, tak jak jsem si ho vytvořil?
Jaké své kvality musím kultivovat abych měl život, takový jaký chci?
Vytvářím si takové sociální vazby, které mne v těžkých životních chvílích pomohou?
Jak stabilní vnímám svůj život právě v tuto chvíli?
Jak mohu přinést do svého života více stability? Musím proto něco změnit?
Kdy jsem naposledy vnímal svůj život jako stabilní?
Jsem ve svém životě zakořeněn v realitě, nebo jsem od ní odstřižen?
Vím co mi přináší klid a duševní rovnováha?
Činí mi životní změny nějakou námahu?
Spoléhám se na to, že mne během mého života něco vede a ochraňuje?
Mám obavy z toho, co se nalézá za mou vytyčenou hranicí?
Mám předsudky vůči lidem, kteří žijí jinak než já?
Věřím, že dokážu žít v nejvyšším dobru a radosti.
Vím, že pokud chci uskutečnit své sny, tak musím ve svém životě něco změnit?
Věřím, že mám právo na to co si přeji?
Dokážu se plně koncentrovat na to, co musím vykonat, abych svůj záměr uskutečnil?
Dokážu své sny plně integrovat do svého současného života?
Jsem vděčný za každou věc ve svém životě?
Dokážu ocenit sny, které se mi v minulosti podařilo realizovat?
Jak se chovám ke svému tělu?
Cítím sounáležitost se svojí rodinou a národem?
Znám tradice svých předků?
Vážím si kulturního dědictví a tradic svého národa?



Jak se může projevovat zablokovaná Muladhara

- pocity beznaděje
- nesounáležitost se svou rodinou, komunitou, národem
- nedostatek pradůvěry*, nebo přímo její absence
- přijímání role oběti („život je nesnesitelný“)
- problémy s tvorbou fyzického těla, deformace (autismus a jiné formy tělesných postižení)
- problémy pohybového aparátu (téměř všeho druhu)
- hemeroidy, zácpy, průjmy
- alergie

Meditace pro rozvoj Muládhary

Představujte si, jak do prostoru mezi kostrčí a pohlavím nadechujete zářící teplé červené světlo. Zadržte na přibližně 5 sek. dech a vnímejte jak se teplé světlo mění ve žhavé a energie se v čakře silně akumuluje. Během výdechu vypouštějte světlo do celého prostoru pánve a vnímejte jak příjemně pulsuje. Na konci výdechu si představujte jak žhavé světlo zaplnilo prostor pánve a vyplňuje i nejbližší prostor kolem.

U této i u všech ostatních meditací na jakoukoli čakru platí, že pokud se Vám více líbí nebo je pro Vás jednodušší představa bílého nebo duhového světla, tak si můžete představovat to. Jako univerzální platí také imaginace zlatobílého světla.



Podpůrné formy harmonizace

kořením – zázvor
rostlinami – baldrián, bezinka, lipový květ
drahokamy/minerály – rubín, hematit, granát, červený spinel, achát
aromaterapie - skořice, česnek, santalové dřevo, rozmarýn, cedr


*“Pocitový komplex „bazální důvěry“ či „pradůvěry“ se utváří již v prvních letech života dítěte a je posilovaný projevy mateřské lásky a péče. Později vede ke vzniku sebejistoty, tvořivosti a životního optimismu. Opakem je pocit úzkosti, vyvolávaný u dítěte citovou deprivací, který vede k nejistotě a k orientaci na nedůvěru vůči okolnímu světu, s tím spojenou orientaci na sebeobranu s nedostatkem tvořivosti a který bývá také důsledkem odloučení dítěte od jeho matky. Pocit důvěry či nedůvěry vůči okolnímu světu tedy může člověk získat už jako dítě a může v něm vytvořit komplex, který zabarvuje jeho vztahy ke světu a především jeho mezilidské vztahy.“ Milan Nakonečný


Jan
www.homosignum.cz

Další články: Čakry Koronavirus - otázky a odpovědi  Džala néti  Modrý terapeut  Somavedic Medic Rubín - analýza přístroje Nová kamenná sestava ve Vysočanech u Nového Bydžova 2-4-5 Čakrová triáda úspěšných vztahů Jak je lidstvo dlouhodobě ovládáno a jak se z toho vymanit Fotonávod na nejlevnější pyramidu Výhled na rok 2019 Buddha před zrozením Video: Jan Žižka a Trocnov Video - U Svaté Trojice Video: Kněžská sákla Čerpání jemnohmotné energie z vesmíru a ze Země Cítím potřebu změny. Co mám dělat?Uplatňujme principy harmonie v každodenním životě - jen meditovat nestačíFilištíni, hledači a klíč k vyšším dimenzímPrvní "hodiny" po probuzení aneb co se stane, když se nám rozvine mimosmyslové vnímání







Žádné komentáře:

Okomentovat